- By Simon Staffeldt Schou

Avisejer fik forståelse for forsvaret igennem sine dygtige ansatte

Fra fiskeeksport til avisredaktør – og bekendtskab med, hvad folk med ansvar både civilt og militært kan.

Af major af reserven Kamilla Bittmann

JBB i JBB PR Sales & Marketing, står for Johs Bruun Bindslev, som også er ejer af firmaet. Johs har en hel særlig tilknytning til forsvaret og Interforce. Vi sidder over en kop kaffe i hans hyggelige stue i lejligheden i Nørresundby, hvor han bor med sin kone. Johs fortæller om en spændende karriere.

Foto: privat.

Det lå ikke i kortene, at han skulle ende med at bo i Aalborg i dag og have haft en lang karriere inden for kommunikation. Han er oprindeligt uddannet inden for fiskeeksport og fra Skagen, men efter at have aftjent sin værnepligt ved Dronningens Livregiment i Aalborg kom han til Skagens Avis i 1971 – først som medejer og senere som eneejer. De begyndte tre ansatte og endte med 35, inden han solgte avisen i 1994. Blandt de ansatte på avisen var en redaktør, Jens, der var kaptajn af reserven, og også en fotograf, der havde været på Radarstationen i Skagen.

Derfor har Johs stor forståelse at have reservefolk ansat: “Jeg mener, det er en pligt for alle virksomheder at støtte forsvaret, og det har været helt naturligt for mig at være medlem af Interforce.”

Ved siden af sin civile karriere har Johs også været medlem af Flyverhjemmeværnet, og derfor forstår han også, hvad det vil sige at være medlem af hjemmeværnet. “Jeg forsøger gennem mit netværk at fortælle andre om InterForce og vigtigheden af jeres arbejde,” slutter Johs.

Som tak for støtten fik Johs og JBB PR Sales & Marketing Interforce skjoldet 26/11 2020.